Homestyling Stockholm – tips inför din försäljning

Att sälja med vinst – och gärna så stor som möjligt – är det givna målet om man ska lägga ut sin bostad till försäljning. Tidigare har detta varit relativt enkelt i Stockholm. Att man exempelvis sett hur begreppet bostadskarriär tagit sin början i vår huvudstad kommer inte av en slump. En brist på bostäder i kombination med en het ekonomi och en stor inflyttning skapade en marknad där det var möjligt att sälja bostäder dyrt och nästan utan ansträngning.

Idag ser det lite annorlunda ut. Det går fortfarande att sälja med vinst, och rejäl sådan – men inte utan ansträngning. Köpare och säljare har bytt plats vid bordet och idag är det köparen som dikterar villkoren.

Frågan är bara hur du som säljare ska agera för att attrahera en köpare, få igång en budgivning och nå det slutpris du siktar på? Ett tips är att använda dig av homestyling i Stockholm som en tjänst.

Därför är homestyling bra

Homestyling i Stockholm innebär att du anlitar en stylist som går igenom din bostad från grunden. Därefter så sker en makeover som kan innebära att möblerna byts ut, att tavlor sätts upp – eller att du exempelvis rekommenderas att måla om olika ytskikt innan fotografering sker.

Stylisten är expert på att plocka fram din bostads fulla potential och på att skapa miljöer som blir tilltalande för spekulanter. Där handlar det om att kittla fantasin och om att ta bort alla eventuella distraktioner.

Homestyling i Stockholm kittlar fantasin

Har du många möbler så blir det rörigt, har du en massa fotografier på väggarna så blir det för personligt – och har du exempelvis väggar och golv som är slitna så kan det upplevas som för stökigt.

Det handlar inte om personlig kritik mot vare sig ditt sätt att inreda eller mot din personliga smak: homestyling i Stockholm bygger på att attrahera spekulanter och att dessa, redan i samband med att de klickar på objektet på Hemnet, ska vara beredda att flytta in i din bostad.

Fungerar det? Man kan se att bostäder där en homestyling i Stockholm skett i snitt säljs 15% högre än andra objekt. Det säger ganska mycket, eller hur?